söndag 6 december 2015

Söndag

Det är söndag och det är sådär december-grått som det är här nere i Skåne vid den här årstiden.
Miles Davis liksom.

Rent fotografiskt tycker jag det händer en hel del de här dagarna.
Magnus Sundberg släpper en tidning, jag är imponerad av hans driv.
Offside och Horisont trillar ner i lådan och Kalle Melanders bilder i Horisont...
Peter Claesson har varit i Italien för Offside, det är alltid kvalité.
Idag var jag dessutom på Johan Bävmans boksläpp av sin bok "Swedish dads" och kön ringlade lång runt bordet där Johan snällt stod och skrev.
Kul, det kändes att det var stort sug efter boken.
Jag har ett ex i handen nu och jag återkommer säkert här i bloggen om den.
Jag tycker du ska köpa och stötta bildjournalistiken.
Maila Johan och säg till om ett ex!
johan@bävman.com



Foto: Åsa Sjöström (jag lånade den från sociala medier)

Jag tycker mycket börjar hamna på plats också.
Snart startar ju allt om med nytt år och allt sånt.

Följer du med i julkalendern förresten?
Det är ju inte bara jag som kör julkalender.
Fina Amelie Herbertsson som jag bloggat mycket om genom åren driver en sida tillsammans med Laura Mendelin som jag också skrivit mycket om genom åren.
Du hittar deras kalender här
Håll utkik alltså.

Maria Fäldt har också en kalender som du kan hålla utkik i här.

--------------------

Det börjar bli dags att skicka in till svenska Årets Bild också.
Hur blir det i år tror du?
Några nya regler är åtminstone utskrivna, nu borde det ligga som det ligger.
Men vem vågar skicka in i sportreportage-klassen i år. 
Den rycktes ju bara ut förra året trots att där låg runt 55 bidrag.
Eller blir det en annan klass som inte håller kvalitén i år, vi får se.
Jag kommer åtminstone inte skicka in något sportreportage, det är första gången på 18 år tror jag.
Fest och prisutdelningen är i Jönköping i år i början av mars, som vanligt, där kommer jag dock vara
i publiken.
Läs mer här.

--------------------

Imorgon ska jag leverera böcker hela dagen, så fort tryckeriet ringer är jag där med nya bilen.
Med podcastar i hela telefonen.

Ha en fin vecka!

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden