tisdag 15 december 2015

Lucka 15 Carsten Snejbjerg

Det här är Carsten Snejbjerg, en av mina favoriter i Danmark.
Tyvärr har jag inte pratat med honom så mycket för han är alltid så stilig så jag har inte riktigt vågat mig fram, men vi har mailat en del.
Trevlig man.
Duktig som satan om du frågar mig alltså.

Så i lucka 15 är jag stolt att presentera Carsten Snejberg.

Varsågoda!

Är det något reportage/jobb du är extra nöjd med från året?
2015 har primært været et arbejdsår, hvor mine personlige projekter er blevet skubbet i baggrunden. 
Jeg har desværre ikke haft projekter som jeg alene kunne forme og fordybe mig i.

Vad är din idé om fulländad lycka?
At sidde på badebroen ved mit sommerhus og drikke vin med min kæreste og kigge ud over havet.



Foto: Carsten Snejbjerg

Har du haft en riktigt dålig drogupplevelse?
Nej.

Vilken är din största fobi?
Rotter. 
Jeg er skræmt for dem, og faktisk også mus. 
Selvom jeg ikke er meget for at indrømme det.

Vilken är din favoritsvordom?
Har ikke rigtig noget. Tror det er meget random!

Vad är din största rädsla?
Min families ve og vel. 
Mine børnebørns fremtid i vores verden som på mange måde voldtager kloden. 
Jeg håber meget at vi i tide reagerer inden det er for sent, så de også når at se skønheden.

Vad ogillar du i din personlighet?.
Min usikkerhed. 



Foto: Carsten Snejbjerg

Vad är din bild av total misär?
Måden vi misbruger vores natur på. 
Mangfoldigheden og dyr forsvinder for evigt pga mennesker griskhed og status symboler.

Vad ogillar du i andras personlighet?
Griskhed. Mangel på næste kærlighed. 

Vilken levande människa beundrar du mest?
Jeg har ikke nogen specifik jeg beundrer rigtig meget. 
Men jeg har altid beundret de personer som hviler i sig selv, åbent viser deres svaghed og på samme tid har overskud til at hjælpe andre.



Foto: Carsten Snejbjerg

Vad anser du vara en människas mest överskattade egenskap?
Evnen til at være umagelig. 
Mennesker der udlever deres drømme. Viljen til at sætte mål og forfølge dem. Der sker altid noget uforudset på vejen og det er ofte her man lærer sig selv at kende og ser nye sider af livet som ikke kan planlægges.

Vad gillar du allra minst med ditt utseende?
Jeg synes jeg har en høj pande og tynde arme. 
Men i tegneserier er de kloge altid dem med høj pande, så det lever jeg med :-)

Vilken levande människa ogillar du mest?
Igen griske personer. 
Folk der har ekstreme holdninger og mangler forståelse for andre kulturer. 



Foto: Carsten Snejbjerg

Vilken är din största motgång i livet?
Min skillsmisse og min fars tidlige død.

Vilken bok har betytt mest för dig?
Der er tre fotobøger som stadig er mine favoritter som  i sin tid var med til at forme mig som fotograf. 
Nærheden, æstetikken og fortælleformen er i alle disse bøger eminent. 
Henrik Saxgrens ‘Landet uden fædre. Stanley Greene ‘ Open wound og sidst men bestemt ikke mindst James Nachtwey ‘ Inferno’.

Det konstigaste stället du vaknat upp på?
Jeg cyklede i 1997 gennem Kina og Vietnam alene. 
På den tur var der en del spartanske og sjove steder hvor jeg sov.

Om du skulle dö och komma tillbaka som någon annan. Vem skulle det vara?
Bruce Lee. Ham er jeg vokset op med, og jeg er sikker på at jeg ville passe fint ned i en gul kungfu dragt!



Foto: Carsten Snejbjerg

Var skulle du helst av allt bo?
Ved vandet. Saltvand. 
Jeg har tit drømt om et lille fiskerhus i syd Europa. 
Helt spartansk. 
Blot kunne sidde og kigge ud over vandet med god vin og seafood. 

Vad värdesätter du mest hos dina vänner?
Helt klart deres humor og intelligens. 
Jeg synes selv at jeg har verdens bedste venner og er stolt over at de er mine venner.

Hur skulle du vilja dö?
Bare jeg kan sove stille ind mens jeg holder min kæreste hånd og at jeg inden har fået kysset farvel til mine børn og børnebørn. 



Foto: Carsten Snejbjerg

Vad är din största extravagans?
Jeg har flere. 
Jeg er desværre på flere fronter en feinschmecker. 
Bruger penge på god vin og de bedste restauranter. 
Og pt er jeg ved at spare sammen til min drømme mountain bike. 

Vilken är ditt favorityrke?
Cykling i skoven.

Vad är ditt motto?
Tålmodighed, ro og ydmyghed. 
Jeg forsøger selv at efterleve det. 
Og især på mine fotoreportager.

Nämn några saker du gör när ingen ser dig?
Kan godt lide at spille playstation når jeg er alene hjemme.

Ångrar du något i livet?
Have været en bedre far for mine to børn. 

-----------------

Tack som bara den för hjälpen Carsten!
Här finner du hans hemsida.


Foto: Carsten Snejbjerg


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden