söndag 13 december 2015

Lucka 13 Micke Berg





Det här är Micke Berg, eller "Mike the Bike" som han också kallar sig.
Jag vet att du redan följer hans blogg och det tycker jag du ska fortsätta med.
Har du inte kollat in den så gör du det direkt här.
Han får såklart vara årets Lucia i min julkalender.

Micke är snabb med att svara på mina frågor och skicka bilder, jag blir glad av det.
Såhär ser det ut, varsågod mina damer och herrar.
I lucka 13, som årets Lucia alltså.
Micke Berg.

Är det något reportage/jobb du är extra nöjd med från året?
Jag gör inga reportage eller jobb, sysslar bara med mina workshops och mina bokprojekt, men jag har ju gjort två böcker jag är ganska nöjd med i år.
Sofo och Noheden, den långa sommaren . 

Sedan har jag gjort en bok till, 65, men den tänker jag ligga på något år. Sedan skriver jag på en bok, som blir Fotograferna 2.


Vad är din idé om fulländad lycka?
Jag är ju i den åldern, 66, där polarna börjar tackla av och dö. Det är inte roligt, så för mig är lycka att få fortsätta leva och leva på det sätt jag gör.

Foto: Micke Berg



Har du haft en riktigt dålig drogupplevelse?
Ja, typ 1973, då jag rökte på och fick hallisar. Jag har ju varit elitidrottare och hatar droger, dricker bara vin, typ ett glas om dagen, sällan eller aldrig mer.

Vilken är din största fobi?
Har ingen förutom att jag är nervös av mig.

Vilken är din favoritsvordom?
Satans skit.

Vad är din största rädsla?
Att inte hinna göra det jag vill göra.


Foto: Micke Berg


Vad ogillar du i din personlighet?
Kanske att jag skulle hålla käften lite mer, men eftersom de flesta knappt snackar i det här landet så tycker jag inte mitt snackande är något större problem.

Vad är din bild av total misär?
När folk inte gör vad de vill, när de inte ens försöker.

Vad ogillar du i andras personlighet?
Snålhet.

Vilken levande människa beundrar du mest?
Alla som försöker göra något bra för mänskligheten. Har ingen speciell.


Foto: Micke Berg


Vad anser du vara en människas mest överskattade egenskap?
Hudfärgen, att man tror man är bättre beroende på hur mycket pigment man har i huden.

Vad gillar du allra minst med ditt utseende?
Jag älskar allt på min kropp.

Vilken levande människa ogillar du mest?
Alla som är rasister och nassar.


Vilken är din största motgång i livet?
Att mina föräldrar dog då de fyllde femtio och jag var tjugo och att jag aldrig träffat min far, men det som inte knäcker en härdar,men det tog nästan ett helt liv att komma över det.


Foto: Micke Berg


Vilken bok har betytt mest för dig?
Nån av Hemingways eller Henry Millers.

Det konstigaste stället du vaknat upp på?
På ett tak i Afghanistan.

Om du skulle dö och komma tillbaka som någon annan. Vem skulle det vara?
Steve Gadd, trummis.

Var skulle du helst av allt bo? 
Jag bor i Stockholm, på Naxos och i Åre på vintrarna. 
Jag bor där jag vill bo.

Vad värdesätter du mest hos dina vänner?
Deras lojalitet.


Foto: Micke Berg


Hur skulle du vilja dö?
I sängen tillsammans med min älskade fru

Vad är din största extravagans?
Mina svindyra( sponsrade) racercyklar och mina slalomskidor från Världscupen.

När ljuger du?
Jag tycker alltid en historia ska förbättras. I skarpt läge däremot håller jag mig till sanningen.

Vilken är ditt favorityrke?
Cykelproffs eller trummis.


Foto: Micke Berg


Vad är ditt motto?
Försök vara ödmjuk men ta inte skit.

Nämn några saker du gör när ingen ser dig?
Lyssnar på musik.

Ångrar du något i livet?
Ingenting.

-----------------

Tack som bara den Micke, hoppas vi kan ses någon gång och snacka ihop oss.
Ha en riktigt fin december nu.


Foto: Micke Berg

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden