måndag 23 januari 2012

Nominerad: Lennart Lundkvist



För många år sedan var jag på NA i Örebro och föreläste lite.
Vi snackade om bildspel också såklart. Då träffade jag Lennart Lundkvist som också är nominerad till Årets Bild.
NA måste vara Sveriges mest representerade landsortstidning helt klart med någon nominerad varje år känns det som.
Dom är duktiga där.

Grattis till nomineringen!
Tackar och Stort Grattis själv!
Tack.Vad tror du själv det är för bild eller för bilder?
Vågar mig inte på att gissa vilken bild, får man önska sig vore det roligt med mitt prickiga bidrag...


Foto: Lennart Lundkvist/NA

Vad går du riktigt igång på, på jobbet?
Få TID att klura på på en bildlösning kan vara riktigt stimulerande, iallafall om det funkar i slutändan...
annars går jag igång på djur, natur och miljö.
Hur många bilder skickade du in till tävlingen?
10 st
Tycker du det är viktigt med tävlingar?
Kul att bilder får ta lite plats och får synas.
Kan du avslöja om du har några grejer på gång under 2012?
Det finns massor jag vill göra 2012...
Vilken öga fotograferar du med?
Höger,annars är näsan i vägen.
Drömreportage?
Varg
Hur många minneskort har du?
3 st, varav 1st 512 MB i väskan?
Tack så mycket för hjälpen och lycka till i Malmö, vi ses där om inte förr.
Tack Lars och lycka till i malmö!

Till sist några enkla och snabba.
Senaste mat du åt?
ugnstekt potatis och korv.
Senaste flygsträcka du flög?
en cessna 172, med kapten Håkan Risberg vid rodret.En insamling av arkivmatriel från ovan i närke.
Senaste land du var i?
Norge,och man vill dit igen och igen.
Senaste magasin du läste?
Kan det vara Trav och Galopp ronden?
Senaste film du såg?
Bourne Identity
Senaste musik som verkligen inspirerade?
Måste vara 1978 och Van Halens första skiva.Gitarr!
Senaste galleri du gick till?
Ska gå på "Fängslade bilder" av Johan Persson på Konstfrämjandet,örebro.En stödutställning för för de båda fängslade journalisterna i Etiopien.
Senaste jobb du gjorde?
Tog en bild på vår hårt arbetande webb.
Senaste hemsidan du kollade?
Din hemsida såklart.
Den fungerar som en smidig portal till händelser inom bildvärlden.
Tack så mycket för det.


Foto: Lennart Lundkvist/NA

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden