söndag 22 januari 2012

Singapore 2012-01-22



Bilden är tagen i Chinatown i Singapore.
Det är dagen efter det kinesiska nyåret. Nu går vi in i drakens år om jag fattat det rätt.

Peter Claesson och jag brukar tala en del om att träna ögat. Att du som fotograf måste tvinga dig ut och träna ögat.
Gå och leta bilder, inte låta dom komma till dig.
Jag tror det är viktigt. Vi som jobbar länge med det här glömmer den där streetfotograferingen lite.
Vi ska ha en story, en berättelse som är lite förutsedd innan vi sticker iväg.
Eller hur?
Jag hamnar lätt där men det är underbart att gå runt och tvinga sig se saker.
Min söndagsmorgon gick åt till det.
2 timmar med en 35mm i Singapore.
Deras nyårsdag. Jag får dra fram lite bilder senare och visa dig här.
Pallar inte riktigt nu tyvärr.

Singapore är inte lika rent som det var förr, så som jag minns det.
Att det var så rent på gatorna.

Det strömmar in intervjuer på mailen och det är hur roligt som helst.
Jag fyller på efterhand såklart så häng med här så får du veta mer om dom nominerade.

Detta är för övrigt mitt 100:e inlägg i januari.
Jag som skulle vara helt ledig. Inget bloggande.
Jo...jo.

1 kommentar:

P-O Stoltz sa...

Det kallas beroende. Det kanske finns hjälp att få, men jag och alla andra läsare ser gärna att du inte går cold turkey.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden