fredag 20 januari 2012

Nominerad: Paul Hansen



Eftersom jag sitter i Singapore har jag svårt att kolla upp vilket år i ordningen som Paul Hansen på DN är nominerad.
Det är säkert svensk rekord åtminstone. Han är också snabb på att svara på mina frågor.

Grattis till nomineringen!
Tack - och GRATTIS själv!!!!!
Tack.
Vad tror du själv det är för bild eller för bilder?

Ingen aning.
Tröttnar du aldrig på tävlingar?
Tröttnar alltid på tävlingar.
Vad går du riktigt igång på, på jobbet?
Intressanta mänskliga möten.
Hur många bilder skickade du in till tävlingen?
Minns inte exakt antal, några reportage och singelbiler.
Tycker du det är viktigt med tävlingar?
Årets Bild är viktig pga att får det skrivna ordet att stanna till och - en gång om året skriva om bildjournalistik, vilket är kul!
Kan du avslöja om du har några grejer på gång under 2012?
Jag gör ett reportage om jämställdhet...
Vilken öga fotograferar du med?
Vänster.
Drömreportage?
Att få följa Obama, bakom kulisserna, under kommande valår (fat chance...)
Tack så mycket för hjälpen och lycka till i Malmö, vi ses där om inte förr.

Till sist några enkla och snabba.
Senaste mat du åt?
Fisksoppa ( man e la från Götet )
Senaste flygsträcka du flög?
Stockholm- Oslo
Senaste land du var i?
Norge.
Senaste magasin du läste?
TIME
Senaste film du såg?
Nawals hemlighet.
Senaste musik som verkligen inspirerade?
Kapten Röd - "Ta inga order"
Senaste galleri du gick till?
Fotografiska.
Senaste jobb du gjorde?
Fotograferade en matkritiker.
Senaste hemsidan du kollade?
NY Times

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden