tisdag 17 januari 2012

Smörj in dig!



Sand och frukt går dåligt ihop, det har jag alltid sagt.

Visst, pengarna här tål vatten, du kan ha dom i badbyxorna när du badar.
Ryktet säger också att det inte går att riva sönder dom.
Det går, jag testade med en 20 dollars-sedel idag.

Texten är lämnad.

Mitt nätverk har helt plötsligt lagt av mer eller mindre.
Otroligt långsamt, helt plötsligt.
Svårt att komma vidare.

Jag hittade inte fram till den där fototidningen som jag skrev om men jag gör ett nytt försök.
Låt mig säga att adressuppbyggnaden här är lite under det jag är van vid.

Mannen på bilden var otroligt vit i skinnet men var heller inte rädd för att blotta skinnet i solen.
Själv har jag äntligen hittat en badtröja. Hurra för den, inget klet och kladd här inte.

Min dotter stannar vid alla telefonkiosker som faktiskt finns kvar här på gatorna lite här och var och ringer sin farfar.
Hon lägger inte i några pengar så han svarar inte men hon gör en liten rapport och sen lägger hon på igen.

Båttrafiken i Sydney är fin. En av Sydneys största arbetsgivare dessutom.
Håller tiderna nästan som shinkansentågen i Japan.

Jäklar vad snygga skateboardar jag sett här i affären.
Men hur får jag hem en sån till Sverige?

När släpper ÅB listan på dom nominerade?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kl 12 på torsdag kommer nomineringarna.

Lars D sa...

Yes, tack jag hörde det precis från säker källa också.
/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden