tisdag 24 januari 2012

Nominerad: Robert Eriksson



Robert Eriksson på JönköpingsPosten är också nominerad.
Jag har aldrig träffat Robert så jag vet inte särskilt mycket om honom.
Här är Roberts hemsida om inte annat.

Grattis till nomineringen!
Tack ska du ha och grattis själv!
Det känns fantastiskt! Jag skakade av glädje hela torsdagseftermiddagen :)
Det känns väldigt stort eftersom det är första gången jag är nominerad.
Vad tror du själv det är för bild eller för bilder?
Jag hoppas att det är mitt reportage om konstnärsparet som bor i en liten stuga utan el och indraget vatten. Annars kanske det kan vara bilden på Juholt. Vem vet??


Foto: Robert Eriksson/ Jönköpings Posten

Hur länge har du jobbat som fotograf?
Jag har jobbat som fotograf sedan 2002 på ett antal olika dagstidningar
och som frilans. Sedan två år tillbaka är jag fast anställd som fotograf
på Jönköpings-Posten.
Vad går du riktigt igång på, på jobbet?
Det jag går igång på ordentligt är när jag får följa intressanta
människor med kameran. Något mer som jag taggar till på är när det
hettar till på sportarenorna.
Hur många bilder skickade du in till tävlingen?
Jag skickade in totalt 21 st bilder till tävlingen varav en skickad till
porträttklass och reportageklassen.
Tycker du det är viktigt med tävlingar?
Tävlingar tycker jag är ett bra sätt att få upp intresset för fotojournalistik. Sen är det ju ett bra sätt för oss fotografer att tagga till lite extra.
Kan du avslöja om du har några grejer på gång under 2012?
Jag hoppas att vi får klartecken på ett bildjobb som jag ser fram emot
2012. Annars har jag väl lite idéer, men inget som är påbörjat.
Vilken öga fotograferar du med?
Fotar med höger öga.
Drömreportage?
Oj. Det finns så mycket man vill göra. Just nu är det nog om två bröder i 70-årsåldern som driver ett lantbruk som jag har på gång.
Hur många minneskort har du?
3 st minneskort


Foto: Robert Eriksson/ Jönköpings Posten

Till sist några enkla och snabba.
Senaste mat:
Pannkakor.
Senaste flyg:
Palma (Mallorca) -Skavsta.
Senaste land:
Norge. Hälsade på min bror med familj.
Senast lästa magasin:
National geographic
Senaste film:
Horton, med mina två söner.
Senaste musik som inspirerade:
Evryone - Millions
Senaste galleri:
Linnman Gallery
Senaste jobb:
Plåtade OS-kanotisten Anders Gustafsson som kom hem till Jönköping efter tre månaders träning i Florida.
Senaste hemsida:
Thron Ullbergs sida.


Foto: Robert Eriksson/ Jönköpings Posten

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden