måndag 25 juni 2012

999


Jaha, det var semestern det. Nu är det måndag igen och jag ska tillbaka till jobbet.
Jobbar kväll och det sägs att det spelas fotboll i Malmö också. Vi får se vad det blir.

Lämnade in mitt 70-200mm på service innan semestern och den tycks inte vara färdig ännu.
Märkligt.

Jag ser att jag lagt ut en ruggigt dåligt kopierad bild i det här inlägget.
Skäms på mig.

Jag skulle också innan jag gick på ledighet vara lite roligt och skoja om att jag ätit lunch på Noma.
Men det jag missade var att jag tog en bild på Nimb som är något annat.
I själva verket åt jag såklart på Wagamama.
Fy skäms på mig och du ser det inlägget här.
Det var en fin dag åtminstone, jag bjöd med mig ett gäng fotografer från Malmö för en dag i byn men blev ensam på den inspirationsresan.

Nu ställer Steve McCurry ut i Köpenhamn.

Läser att det här med SD-kort i den nya "femman" inte verkar vara någon succé.
Så dumt, annars är ju tanken fin.

Som du kanske såg skrev jag om bojkotten av Expressen i det inlägget med den dåligt kopierade bilden.
Nu får jag ett mail av svenska landslagets presschef om hur det hela ligger till.
Tack för det och vad roligt att du läser min blogg.
Tydligen är det Uefa som förbjudit nätsändningar från presskonferenserna och det sket Expressen i.
Jag rotar inte vidare i det.
Jag tackar för mailet bara.
Men undrar för mig själv var allt ska sluta. Är det Uefa vi fotografer ska jobba hos i framtiden och eventuellt klubbarna? Jag tror det blir en märkligt bevakning åtminstone.
Dom som lever får se.

Gillar inte att ha oordning bland alla kameragrejer men det hör liksom semestern till på något sätt.
Jag måste fixa till det innan jag börjar jobbet 15:00.

Om 29 dagar tar jag flyget till London. OS, du vet.
Det blir nog regn idag också.



2 kommentarer:

Christian Andersson sa...

Din blogg är grym när man behöver uppdatera sig. Fin vardagslivsbild också. Ville bara säga det. /Christian

Lars D sa...

Tack Christian
Det värmer fint. Är inne i en tveksam miljö själv tyvärr så det gör gott.
/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden