lördag 16 juni 2012

Klacken


Vad är det fotbollsnördarna snackar om idag? Klacken förmodligen.
En misslyckad nedtagning som blev en klack som gick in i mål. England slog ut Sverige ur EM.
Såklart.
Det är ju på något sätt löjligt eller lite väl patriotiskt att tro något annat. Bra så om du frågar mig men det hjälper nog inte ändå.
Arrogansen ökar nog ändå tyvärr.
Är jag rädd.

Men jag blir väldigt glad när vi har just den där klacken på bild på förstasidan. Det är ju snackisen och inga bokstäver i världen slår den bilden eller filmen om man nu ser på TV så att säga.
AP fotografen som fick "sämsta" platsen tog bästa bilden.
På insidan som jag väljer att inte ta med här är det ju det väntade, ingen överraskning där inte.
Deppiga svenskar sida upp och sida ner.

Ska bli spännande att se hur kvällstidningarna och britterna hanterar detta idag.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden