onsdag 13 juni 2012

CPF 1


Det sägs att Carlsberg har byggt upp Louisiana på öl. Därför kan dansken tycka att vi dricker öl för kulturen. Jag vet inte om detta stämmer men det gör inget, det låter bra.
Här står åtminstone Carl Jacobsen son till han som grundade Carlsberg.
Ryktet säger också att han var väldigt konstintresserad.
Därför har alltså Carlsberg gett lite av vinsten från all öl dom säljer till kulturlivet i Danmark.
Däribland Louisiana alltså.

Därför kanske det inte är någon slump att när Copenhagen Photo Festival slår upp dörrarna så hänger det bilder på inte mindre än 7 ställen inne på bryggeriet. Det är mycket bilder det kan jag lova.

Jag har aldrig varit på CPF tidigare men detta är ju grymt. Håller på till 17/6 så du hinner dit du med.
Det visas Bilder på 32 ställen i stan och så på Carlsberg också alltså. Bara området kring bryggeriet är ju grymt.
Idag har jag varit på plats alltså och in 5 inlägg tänkte jag beskriva kort vad jag upplevt.
Mitt tips är att du tar dig dit du med.
Det är lite av "Fuck you, Perpignan" känsla över det hela.

Mycket är väldigt bra, en del är sådär och en del är ren skit men så ska det ju vara.
Men satsningen är det inget att säga något om, det är överväldigande.

Åk dit bums.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden