tisdag 12 juni 2012

Årets fotografer

Foto: Jim Lo Scalzo/EPA

Nu har jag gått igenom bilderna från årets NPPA tävling.
Mycket bra, mycket samma och en del, jaha.
Jag tänker mig att "Årets Fotograf" måste vara finaste titeln. 
I just den här tävlingen finns det dessutom två klasser. En för stor marknad och en för en liten marknad. I den stora klassen vinner Ross Taylor.
Det man ser i den stora klassen är att det måste vara krig i din kollektion. Det är bara Jim Lo Scalzo som lyckats kamma hem ett hedersomnämnande i den klassen som inte varit i kriget.
Variationen är inte särskilt stor tycker jag.

Foto: Dave Weatherwax

Därför blir det enligt mig mer spännande i den lilla marknaden. 
Här får dansken och Politikens Jacob Ehrbahn ett hedersomnämnande och han är den enda fotografen som varit i kriget av dom prisade fotograferna.
Vinner gör Dave Weatherwax.
Sport är inte särskilt viktigt i dom här klasserna, trots att dagspressen består av rätt mycket sport.
Men både Dave och Jacob har lyckats få in något sportreportage och så kan man se någon halvlyckad sportbild hos dom andra fotograferna också. Men lite konstigt kan jag tycka att det är.
Här ser du den stora marknaden.
Här ser du den lilla marknaden.

Foto: Dave Weatherwax

Foto: Jacon Ehrbahn

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden