tisdag 12 juni 2012

Tack vännen


Igår träffade jag ju fina Johan Bävman. Han är på väg ut på ett härligt projekt med Moment som jag skrev om. Till detta ville han låna min cykel och kan jag bidra lite till hans resa så gör jag det mer än gärna.
Med sig hade han en present till mig. Ja du hör ju vilken kille han är.
Inta Rukas bok. Jag har tipsat om henne förut men framför allt så har jag tipsat om Maud Nycanders film "Fotografen från Riga". 
Hennes man, Lars Tunbjörk skriver förordet. 
Självklart ska du också försöka komma över ett exemplar du också. 
Så enkelt, så vackert. Eller som Lars skriver om Inta själv:
"Hon är som sina bilder. Varm, nyfiken, öppen, helt utan beräkning.

Du ska också se till att vara god vän med Johan Bävman. Det ska alla.
Det är svårt att tackla honom på annat sätt än att vaggas in i hans värme och närvaro.
Tack vännen, den är riktigt fin.






































Foto: Inta Ruka

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden