onsdag 27 juni 2012

Sommarbabe?

När jag stod på springbandet igår så slog det mig att det här med att skriva om mig själv som går på olika fotbollsmatcher är ju rätt segt.
Bloggen kom ju till lite för att berätta om andra.
Också.
Tycker jag missat det lite på slutet och då blir jag så trött på mig själv.

Förr hade många tidningar något dom kallade "Sommarbabe" eller kanske det var "Sommarflickan"i tidningen.
Jag vet att Kvällsposten hade det och Staffan Johansson åkte runt som pressfotograf alltså och tog bilder på kvinnor som sytt sina egna baddräkter.
Ja, du hör ju hur det kunde vara.

Radion har ju alltid haft sina radiopratare och den idén gillar jag.
Blir lite sur att jag inte kommit på det lite tidigare bara.
Nu kommer idén när jag står på springbandet i slutet av juni.
Dumt.

En svaghet jag har men som jag ibland försöker se som en styrka är att det gärna går fort till handling. Det var också en grej jag hade svårt med när jag var chef.
Mycket som jag ville göra innan lunch kunde ju ta 8 månader innan det var beslutat och klart.
Nej, handling direkt men då kanske det inte alltid blir så himla genomtänkt heller.

Ja, ja.

Jag knåpade ihop några frågor så som jag gjort till dom nominerade fotograferna i Årets Bild om du minns du som följer bloggen och sände dom redan igår.
Medan jag sände dom så insåg jag att jag kanske borde göra detta ännu seriösare till nästa sommar.
Vi får se.

Men istället för "sommarbabe" eller något annat så landade det istället i "Sommarplåtis" där du som läsare får en inblick i ett gäng fotografers första halvår av 2012 här på bloggen.
Det kommer löpande så som fotograferna svarar på frågorna.
Det är ingen djup sittning eller någon lång intervju alltså, även om jag gärna haft tid till det och gjort det på det sättet.
Som sagt, nästa år.
Här är fotografernas egna ord om det första halvåret som gått av 2012.

Häng med här på bloggen så får du alltså möta ett gäng svenska fotografer.


3 kommentarer:

Johan E sa...

Kul idé! Ska bli spännande att följa!

Lars D sa...

Tack! ja följ med.
/LarsD

Lars D sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden