fredag 7 december 2012

Fredag 7/12-2012


Ja, men jag måste nog säga att det blev en väldigt fin dag ändå.
Jag vann över Hussein El-Alawi i dagens omröstning av veckans bild med 5-4 i finalen.
Om jag inte räknat fel är det min 10:e vinst det här året och det är ju Sydsvenskan-redkord.
2010 vann Anna Bank med 8 bilder från hela året och 2011 vann Karl Melander med 7 biler.
Ja, du hör ju.
David Neman tyckte att jag skulle hålla en workshop i hur man vinner veckans bild.
Fint sagt.
Men det gäller att inte tappa fattningen för det.
På det stora hela har vi tappat otroligt senaste året vilket känns mer jobbigt.
Totalen håller en lägre nivå alltså.

Javisst, där räknade du också ut att det därför är lättare att vinna just nu.
Tack för det.

Idag skulle vi dessutom käka lunchen på stationen i Malmö för att se Johan Bävmans bilder.
Men vi hittade dom inte så vi tog istället med oss maten tillbaka där en av vårens praktikanter väntade.
Fredrik Jalhed heter han. Det blir fint det med.
Han ville också ha tillbaka den fina guldvästen jag fick i våras på Årets Bild banketten här i Malmö.

Den ska tydligen till någon annan nästa gång vilket jag försökte förklara att det var onödigt.
Vår nuvarande praktikant Anna Ekros passade på, innan han tog tillbaka den att plåtas med den.



Foto: Hussein El-Alawi

Så blev den bilden. Du som inte minns det kan ju kolla när västen delades ut här nedanför.
Fredrik är dessutom en av dom som delade ut den.



I sista sekunden fick jag och Hussein El-Alawi uppdraget att hålla i fredagsbönen också.
Amelie Herbertsson kom också förbi och sa hej.
Trevligt.
Vi pratade en del om vår "storebror" DN och om snön som kom i veckan i människobyn.
Det känns inte ödmjukt när DN har rubriken "Lamslaget land" när det kom 10 cm snö i huvudstaden.
Galet på många sätt och därför visade vi den här filmen.



Men vi ville också trycka på fotografiet lite och det är lite roligt att han just nämner det i slutet av den här filmen.
Du måste alltså hänga med på hela filmen.



Det lockade fram många skratt och det behöver vi också på vår avdelning.
Nu är det fredag kväll och det är fint det med.

Ha en vacker helg.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden