söndag 9 december 2012

Söndagen den 9/12-2012

Det här med vinterhalvåret, nej jag vet inte.
Jag tror inte det är min högtidsstund direkt.

"Snön ska man inte bo i, den ska man åka till".

Här i Skåne kommer den dessutom från sidan. Det är ju sådär.

Men det är en fin tid för fotoböcker och brasa. Passar väldigt fint till det.
Jag tipsade tidigare om Fool, lite för tidigt men nu finns den i handeln åtminstone.
Per-Anders Jörgensen som är chefredaktör och tar nästan alla bilderna är grymt duktig.
Galet duktig, blir nästan lite förbannad när jag sitter och bläddrar i den. han fick låna min undervattenslåda och det finns nog med någon bild med just det i det här numret.
Köp den du också.
Nu har han dessutom köpt in en bild från Martin Parrs serie "bored couples" som jag nog gillar bäst bland hans bilder.
Gå in under böcker och kolla på just den boken, det går att bläddra i den.

Anna har namnsdag.
Jag tänker och gratulerar Anna Simonsson, Anna Bank, Anna Wahlgren, Anna Clarén och Anna Gullmark.
Har säkert glömt någon men jag höjer hatten för henne med.
I Grekland är namnsdagen större än födelsedagen.

Min julkalender rullar på som den ska, det känns fint, hoppas ni gillar den.

Julen närmar sig.

Ja, ja.

Ha det fint.



Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden