måndag 24 december 2012

Julkalendern 24 Plus


Klockan är strax efter att Kalle Anka har kickat igång på julaftonen 2012.

Norrsjön ligger stilla utanför fönstret. Du sitter och känner dig lite för mätt, lite för trött och OP Andersonen gör sig ständigt påmind.
Skulle du kanske struntat i det där andra lagret på Aladdinasken?

Är inte dessutom Paradis bättre men säljs inte alls lika mycket?
Är det färgen på kartongen tror du?

Om du följt med på den här julkalendern som jag har haft vill jag bara lyfta på hatten och säga tack så mycket.
Jag gillar verkligen att lyfta fram andra duktiga, sympatiska fotografer.
Har du gillat den?

Jag är inte troende för fem öre vilket ju gör att min egen lilla kalender jag har på min egen lilla blogg kan ju fortsätta.
Varför inte ha 31 luckor tänker jag?
Med utbudet härliga fotografer kunde det varit 66 eller 89 luckor också men jag tänker mig att jag kan komma tillbaka på andra sätt.
Så Julkalendern 2012 fortsätter i några luckor till fram till nyår.
Känns det okej?
Om inte.
Skit i att läsa det hela men det är dumt av dig, många fina kvar nämligen.

Nej, nu vankas det väl skinka och köttbullar eller kommer tomten efter Kalle Anka, jag glömmer så fort.

För ett år sedan satt jag i Dubai och åt en god macka med smält ost på och väntade på ett plan till.
Jag vet att jag gillade de där shejkerna som gick runt men jag kan fortfarande inte begripa varför männen har höga klackar på sina tofflor.

1979 släppte kungen Frank Zappa en platta som heter Sheik Yerbouti förresten.
Javisst blev den stoppad i USA.

Men då säger vi så.
Du kikar in imorgon också.
08:00 kommer lucka 25 alltså.

Ha en God Jul!

3 kommentarer:

Anonym sa...

lite sent men.....God Jul och du vet att vi läser allt och tycker det är kanon läsning!!! Jag är stort impad av att du orkar. Återigen God Jul på dig och passa kanske på att vila lite också...

mvh Rickard

Peter sa...

Tack detsamma.

Kalendern är kanon. Kul och bra att få läsa de tankar som ligger bakom bilderna. Det ger mkt. Bilder utan tankar blir ju sällan så bra. Jag försöker tänka mer. På rätt saker. Tja, det är inte jättelätt. Men kul att försöka.

Lars D sa...

Tack ska ni ha och ha en god fortsättning som man säger.

/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden