onsdag 19 december 2012

Lucka 19 med Torbjörn Jakobsson


Nu är vi framme vid lucka 19.
I den hittar du Torbjörn Jakobsson.

Är det något jobb/reportage du är extra nöjd med från året?
Nej faktiskt inte och det känns minst sagt lite märkligt att konstatera att det efter ett tiotal år inte blev nåt projekt gjort under 2012. 
Hänger ihop med att jag istället avslutade ett annat, privat, projekt under året. 
Efter många års kamp blev jag äntligen pappa till ett Liv i midsommartid. 
Min älskade dotter kom lite tidigare än vi väntat och mitt planerade bildprojekt i Tärnaby gick i intet. 
Så sommarens projekt från Tärnaby blev istället bilder på min lilla 2 kg-tjej. 
Så bilderna på Liv är mina bästa från året, helt säkert!

Vad är din idé om fulländad lycka?
Lever i en babybubbla just nu och sommarens grej med Liv är mitt livs största lycka.





Vad är din största rädsla?
Samma sak där. 
Att nåt skall hända Liv, typ bli allvarligt sjuk eller att samma sak
händer mig så att jag inte får vara med då min dotter växer upp.

Vad föraktar du i din personlighet?
Helt klart att mitt temprament kan slå över lite väl hårt ibland. 
Det händer inte ofta men när det sker så blixtrar det. 
Vid fel tillfälle så kan det sätta mig i olyckliga situationer.

Vad är din bild av total misär?
Allt från svältkatastrofer till barn som utnyttjas sexuellt eller lever i en missbruksfamilj. 
Shit, det kan vara så mycket både i Sverige och i andra delar av
världen.

Vad föraktar du i andras personlighet?
Mobbning, barn som vuxna!


Foto: Torbjörn Jakobsson

Vilken levande människa beundrar du mest?
Finns ingen speciell människa jag beundrar på det sättet men alla  som offrar sig för att hjälpa andra människor i olika situationer gillar jag.

Vilken är din största extravaganza?
Kan jag svara grillning på den frågan. 
Äger tre Webrar och äter helst amerikansk oxfile.

Vad gillar du allra minst med ditt utseende?
Är lite av en gymmänniska så axelpartiet kunde vara bättre, speciellt efter en ganska omfattande axeloperation för nåt år sedan.

Vilken levande människa föraktar du mest?
Tittar jag ut i världen så kan den lista göras lång men här om veckan hörde jag om en skånsk man som just gripits för att, via nätet, beställt våldtäkter på små barn på Filipinerna. 
Ju mer ont det gjorde ju mer betalade han. 
Honom föraktar jag, eller snarare, honom kan jag göra hemska saker med.


Om du skulle dö och komma tillbaka
som någon annan.
Vem skulle det vara?
Torbjörn Jakobsson, helt klart, men kanske med några mindre justeringar.

Var skulle du helst av allt bo?
Sommaren i skärgården utanför Umeå, vår och höst i Malmö och vintertid i Spanien.

Vad värdesätter du mest hos dina vänner?
Ärlighet och att dom finns där att dela båda glädje och sorg med.


Foto: Torbjörn Jakobsson

Hur skulle du vilja dö?
Helt klart med min närmaste, familj och vänner, nära mig.

När ljuger du?
Sällan, men kan tänka mig att jag inte alltid är helt ärlig på större sportmästerskap när det gäller att ta sig fram och forcera vakter av olika slag.

Tack så mycket för hjälpen och ha en riktig God Jul.
Skäm bort lilla Liv.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden