tisdag 18 december 2012

Lucka 18 med Malin Bonde



Ja, i lucka 18 hittar vi ingen mindre än Malin Bonde.
(Jag tror bilden har något år på nacken dock.)

Är det något jobb/reportage du är extra nöjd med från året?
Jag är extra nöjd med att jag var bildredaktör för SvD:s granskning av effekterna av svininfluensa-vaccinationerna. 

Berätta mer?
Tillsammans med tecknaren Jenny Alvén och reportern Jessica Balksjö byggde vi en interaktiv grafik där man kunde läsa de narkolepsidrabbade barnens egna, mycket starka berättelser. 
Du ser det med lätthet här.

Fotograf Malin Hoelstad gjorde ett fantastiskt jobb. Hon följde ett av de drabbade barnen och kom hem med gripande bilder och tv-inslag.
Se här.




Vad är din idé om fulländad lycka?
När allt är i balans.

Vad är din största rädsla?
Att någon i min närhet ska bli allvarligt sjuk.

Vad ogillar du i din personlighet?
Alltför stor tidsoptimism.

Vad är din bild av total misär?
Barn som far illa.

Vad ogillar du i andras personlighet?
Misunnsamhet.

Vilken levande människa beundrar du mest?
Ang Lee.

Vilken är din största extravaganza?
Min fotobokssamling.

Vad gillar du allra minst med ditt utseende?
Min kassa hållning.

Vilken levande människa ogillar du mest?
Josef Fritzl.

Om du skulle dö och komma tillbaka som någon annan. 
Vem skulle det vara?
Vivian Maier - jag vill veta vem hon egentligen var.

Var skulle du helst av allt bo?
Just nu längtar jag till San Francisco.

Vad värdesätter du mest hos dina vänner?
Lojalitet och ärlighet.

Hur skulle du vilja dö?
Gammal och leende.

När ljuger du?
Ibland när jag säger att maten var god.

Tack så mycket för hjälpen, ha en riktigt fin jul.


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden