söndag 18 maj 2014

Branschrådet

Jag är tillbaka på jobbet igen och har varit dålig på att blogga kanske.
Har haft mycket annat att göra nämligen.
I fredags var jag som jag skrev uppe på branschråd.
Mötet hölls på TT i Stockholm vid slussen och mycket riktigt, utsikten är grym där uppe.
Jag hann se "master-elevernas" utställning också.
Gå och se den du också.
Läs mer om den här.

En av fotograferna (eleverna) är dessutom nominerad till "Victor-stipendierna" och det läser du mer om här.
Linda Maria Thomson skriver jag om förresten.

Jag blir både glad och imponerad av drivet och drömmarna som skolan sänder ut.
Blir också imponerad av Tobias Röstlund som klämde pasta till lunchen och drack sedan ännu mer "pasta" för att springa ett sånt där ultramaraton-lopp på lördagen.

Malin Bonde ser alltid väldigt glad ut.
Det smittar det också.

Jag blev lite besviken att jag var tvungen att skynda mig hem till flyget efter mötet.
Hörde talas om att Fotografiska öppnade sin terrass på kvällen och det hade suttit fint det.

Nu är det avgångseleverna som sliter och jobbar där uppe i Sundsvall med val av bilder och utställning.
Spännande.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden