söndag 18 maj 2014

Nordens fotoskola

Foto: Jonas Tobin

När jag är uppe snabbt i Stockholm hinner jag också in på galleri Kontrast såklart även om det kanske går lite för snabbt.
Jag får träffa Mia Klintewall för första gången "live".
Trevligt.

Jag får också chansen att se avgångseleverna från Biskops Arnös utställning som hänger där.
Duktiga och med vilken variation.
Lars Epstein skriver om utställningen här.

Jag lånar en bild på Kim som Jonas Tobin tagit.
Blir sugen på att söka in på en skola och få göra längre projekt och med likasinnade sitta och "nörda" ner i det där.

Passar också (såklart) på att köpa den väldigt fina boken, för endast 20 kr och det var den boken vi på Sydsvenskan hade som "mall" till vår egen "Ögonblick".
Inte just årets alltså men den fina bok eleverna gör varje år.
Står fint i hyllan där hemma.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden