torsdag 1 maj 2014

Derbyt i solen.


Idag blev det fotboll för mig och MFF fick stryk med 0-2.
HIF:s klack tände bengaler och matchen avbröts.
Laget tackade inte sina fans och det är nog bra med en markering.
Det är dags gissar jag.

Simon Kroon slog i huvudet och bars ut på bår med stödkrage.
Annars var första halvlek kall som bara den i skuggan och andra halvlek varm i solen.

Nytt, eller så är det bara jag som missat det men nu kickar fotbollen in ytterligare två domare som står på kortsidan.
Det gör det svårt såklart.
Sitter man på långsidan har man linjemannen som springer ivägen precis när man vill ta bild.
Sitter man på kortsidan, vilket jag oftast vill så har alltså fotbollen slängt in en domare där med som tar sitt jobb på största allvar och skuttar runt och hoppar.







2 kommentarer:

Jonas Dandanell sa...

Vassa bilder Lars... lite old-style över tonen i bilderna, gillar det...

Lars D sa...

Tack Jonas!
Känns lite mörka här kanske, men blogger du vet...
/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden