söndag 11 maj 2014

Dreamteam!


Visst, lådorna jag pratade om redan igår är byggda och målade.
Vi får se hur dom fungerar när dom ska med mig ut på fältet.
Redan imorgon förmodligen.

Jag har fått en ledig söndag idag, för jag hoppade in extra i fredags.
Annars börjar ju min arbetsvecka idag så att säga.
Nu är jag ledig från jobbet och får tid till garage och annat härligt.

Jag ser på Stockholms auktionsverk att det säljs fotografi och jag har lite tankar kring det där.
Förmodligen får jag aldrig tummen ur men ändå.

Jag är imponerad av bröderna Broman som nu bygger och planerar öppna i New York.
Läs mer om det här och tanken ser ut att profilera svenska fotografer.
Kul.
Shanghai är väl redan igång om jag fattat rätt.
Stort!

Har beställt en ny Donke-"pung" men den kommer aldrig.
Hur svårt ska det vara?

Bilden är tagen på OS i Sydney. Amerikanska basketlaget "Dreamteam" innan match.
Tagen på film som Kodak hjälpte till att framkalla och sen hem på natten till hotellrummet och scanna, scanna till sent på natten/morgonen.
Men vilket OS det var!
Jag ångrar än idag att jag inte hängde med upp till korallrevet med ett gäng fotografer efter OS.
Jag minns en eftermiddag när Peter Claesson, Jonas Lindkvist och jag hann med en kall Victoria Bitter på ett ställe mellan några jobb.
Det var fint.
Där bestämde vi oss för att göra något tillsammans, vilket är en bra idé men som aldrig blivit av.
Tyvärr.

Ja, det finns massor att säga och berätta om det där OS:et men jag tror jag tar det någon annan gång.
Nu ska jag istället slänga mig ut med arbetshandskarna.

Vi hörs! Se till att ha en fin-fin söndag.

1 kommentar:

P-O Stoltz sa...


Skrev om det där med den fotografiska auktionsmarknaden för ett par veckor sedan, http://bilderfotografierkort.blogspot.se/2014/04/sune-jonsson-och-kommersen.html.
Vad är det för tankar som du har? Nyfiken!

Hils P-O

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden