torsdag 29 maj 2014

world press photo


Ja, men som jag gissade rätt här omtagen.
Igår låg boken i min brevlåda och lös.
Vilken fröjd att få bläddra i och lukta till det nytrycka papperet.
Vilka bilder och vilka historier, det är verkligen något extra med just world press photo.

Tänk att fina Peter Holgersson tog sig enda upp på pallen.
Högst upp dessutom.
Riktigt stort är det och jag är ledsen att jag inte kunde vara där just den helgen det var prisutdelning.

Men när du ändå är igång kan du väl ta dig en titt här och här.

På deras hemsida kan du också beställa boken och när jag kollar i mina samlingar här i hyllan ser jag att jag har varje bok sedan 1988.
Bra så.

Härligt att bläddra i, även de äldre alltså.

När jag ringde för att gratulera Peter så hade han mattelektion, jag kan fnissa åt det än idag.


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden