lördag 3 maj 2014

När ägget är för hett


På fotograf-frukosten igår var vi ett litet, litet gäng som hade tagit oss upp i morgonljuset.
Ingen hade fixat frukost så vi fick gå iväg till Coop och fixa det som en start på morgonen.
Vi tittade på filmen om Trent Parke och bredde Skagenröra på frallorna.
Vi drack äppeljos och hade det fint.
Vi pratade mycket om att alla bilder vi tar ska leda någon vart, det ska helst vara till något.
Det är dumt kom vi fram till.
Det är dumt att bestämma det innan, bara kör.

Vi pratade pass.

Just nu lyssnar jag bara på "Som jordgubbarna smakade" och jag är glad att jag "hittade" den.
Den kom visst redan 2012.
Ja, ja.
Det svänger fint för mig.  

Solen skiner i Skåne och det ser ut att vankas ännu en sommardag.
Med det sagt kommer säkert själva sommaren, den riktiga, bli skit.
Vi får det vi får nu med andra ord.

För många år sedan, när jag bodde på Irland var det väldigt fint väder i kanske 10 dagar i maj.
På raken.
Min Irländska vän Graham sa:
"Jaha, det var den sommaren det".
Han hade rätt dessutom.

Bilden ovan är tagen helt i onödan, utan uppdrag i Tokyo, Japan.
En tidig morgon i tunnelbanan.
Nu kom den till användning åtminstone.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden