torsdag 29 december 2016

Den kommersiella journalistiken


Journalistiken har verkligen förändrats genom tiderna.
Allt var långt ifrån bättre förut, men man tänkte såklart annorlunda kring vad som är journalistik och vad som var reklam/annons.
Ta bara en titt på den här hockeybilden, publicerad i VLT 1961 då redaktionen valt att (troligen med Tipp-ex*) målat över reklamen på tröjan.
Idag ser det annorlunda ut.
Det är min gamle kollega på just VLT, Anders Lif som tar upp det.
Han har varit skribent på tidningen i över 30 år så det är både dumt och onödigt av mig att försöka skriva något klokare om ämnet, när han gör det så fint.
Läs honom här

På något sätt var det Anders Lif tillsammans med fotografen Lars Höglund som tog mig in på mediaspåret.
Men det är en annan historia det, den har jag nog redan berättat.

* Tipp-ex. Var en liten vit smörja som man kunde "sudda" bort saker på ett vitt A4 när man skrivit fel med sin skrivmaskin bland annat.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden