fredag 16 december 2016

Lucka 16 med Andreas Hillergren







Här i lucka 16 finner du en riktigt glad och trevlig fotograf. 
Han jobbar här nere i Malmö så honom stöter jag på då och då. 
Visst, gärna oftare men det är fint när vi väl ses.
Andreas Hillergren är en mycket hjälpsam och ödmjuk kollega. 
Som jag minns det var det på OS i Salt Lake City som jag träffade honom första gången.
Han är så bra på att bygga om sladdar och fixa för sig också, det är grymt.

Nu öppnar vi luckan tycker jag.
Andreas Hillergren.

Är det något reportage/jobb du är extra nöjd med från året? 
Jag är extra nöjd med ett jobb som jag gjorde för Volvo Polestar i Italien.

Berätta mer?
Jag blev uppringd en eftermiddag och fick frågan om jag kunde fotografera bilar dagen därpå? 
Jag svarade att det kan jag och efter att slagit en koll i min kalender fick jag även frågan om jag kunde jobba resten av veckan och svarade även där att det kunde jag. 
Någon timme senare satt jag på ett flyg på väg ner till Italien då deras fotograf insjuknat i magsjuka. 
Den resan har gett mig en nystart i bilfotografi igen och en fin relation till många trevliga människor.



Foto: Andreas Hillergren

Vad är din idé om fulländad lycka?
Mat på bordet och en glad familj.

Har du haft en riktigt dålig drogupplevelse? 
Nej, har inte ens rökt eller snusat.

Vilken är din största fobi? 
Jag är sjukt rädd för spindlar.

Vilken är din favoritsvordom? 
Jag kan inte säga att jag har någon favorit.

Vad är din största rädsla?
Att dö för tidigt som min far, farfar och morfar.



Foto: Andreas Hillergren

Vad ogillar du i din personlighet? 
Att jag är för målinriktad.

Vad är din bild av total misär?
Barn som far illa.

Vad ogillar du i andras personlighet? 
Oärlighet och trångsyntheten.

Vilken levande människa beundrar du mest?
Min fru Elin.

Vad anser du vara en människas mest överskattade egenskap?
Att sova.


Foto: Andreas Hillergren

Vad gillar du allra minst med ditt utseende?
Min mage.

Vilken levande människa ogillar du mest? 
De som sårar och gör andra människor illa.

Vilken är din största motgång i livet?
Tiden när jag lämnade mitt förra företag.

Vilken bok har betytt mest för dig?
Körkortsboken.

Det konstigaste stället du vaknat upp på? 
13meter upp i en ek. 



Foto: Andreas Hillergren

Var skulle du helst av allt bo? 
Jag hade gärna bott i norra Sverige nära till naturen och snön. 

Vad värdesätter du mest hos dina vänner? 
Ärlighet. 

Hur skulle du vilja dö? 
Knall & Fall. 
Jag vill inte bli ett paket som är till belastning för andra.

Vad är din största extravagans?
En riktigt bra Espressomaskin, är sjukt kaffetokig.

När ljuger du? 
När jag kört för fort.



Foto: Andreas Hillergren

Vilken är ditt favorityrke? 
Fotograf, men om jag inte hade jobbat som det så hade jag nog varit akutsjukvårdare eller ingenjör.

Vad är ditt motto?
Att hänga med i utvecklingen och hålla mig långt fram tekniskt.

Nämn några saker du gör när ingen ser dig?  
Lyssnar på acapellasång och klurar.

Ångrar du något i livet? 
Nej.

---------

Tack så mycket för hjälpen Andreas. Ha en riktigt God Jul när det blir dags.

Imorgon när du vaknar och öppnar luckan så är det en fotograf som är misstänksam till tvestjärtar och är lite orolig av sig som du finner i lucka 17.



Foto: Andreas Hillergren

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden