onsdag 7 december 2016

Malmö - Hamburg - Malmö


När Anders Petersen kom till Hamburg stegade han in på Café Lehmitz började han fotografera för fullt och det blev en bok och allt vad det var.
Otroligt fint.
När jag kom till Café Lehmitz tillsammans med Jörgen Johansson så tog vi en whisky och han tog av sig skorna och tog en bild på sina fötter. 
Jag filmade det (med min iPhone) och sen gick vi.
Vi fick också veta av ägaren, eller snarare bartendern att det var absolut förbjudet att vara barfota där inne.
Vi var annars helt ensamma i baren.
Jag fick ett fint dygn tillsammans med Jörgen Johansson i Hamburg alltså.
Vi håller på att göra en liten film om honom och staden ligger honom varmt om hjärtat.
Därför var vi där.
Det Jörgen också visste var att detta är inte samma ställe som Anders var på, de har flyttat så kommer du till Hamburg och vill se de rätta stället så är detta fel alltså, men kul ändå.

Det går i ett rasande tempo, sådär som december är.
Idag hoppar jag in på Sydsvenskan dessutom, min gamle arbetsgivare.
Film, foto, film med andra ord.

Annars tar jag det lite lugnt med bloggen eftersom jag har så duktiga fotografer i mina luckor.
Du är väl med va?


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden