fredag 23 december 2016

Lucka 23 med Charlotte Eugenié

Jag gillar verkligen att ha med Charlotte Eugenié i lucka 23.
Jag lärde känna henne när hon var 8 år ungefär. Vi var i Småland i en stuga och hon och Nikki som du ser till vänster på bilden längst ner ville ut på sjön och skrika av sig, vilket vi också gjorde. 
Sen fick vi skynda oss till en ö för att uträtta behov också och jag gillade de där skratten vi hade. Och skriken.
På kvällarna ville Charlotte ligga framför brasan och jag läste sagor för henne. 
Hon tyckte att det var väldigt praktiskt att jag hette "Darebarn" eftersom jag på så många sätt var precis som ett barn sa hon.
I somras hörde jag "Darebarn!, Darebarn!" från läktaren på en MFF-match och där var hon, glad och vuxen (såklart).
Tyvärr kunde jag inte prata med henne så mycket som jag velat just vid det tillfället.
Men nästa gång Charlotte, då jäklar!

Charlotte valde samma yrke som mig alltså, även om modet är hennes grej. 
Det är ju himla roligt, eller hur?
Nu sliter vi upp lucka 23 tycker jag.

Charlotte Eugenié mina vänner!

Är det något reportage/jobb du är extra nöjd med från året?
Mitt första jobb i Mexico.

Berätta mer?
Själva jobbet och bilderna är inget speciellt utan det var mer att jag var glad över att ha lyckats flytta till ett nytt land och börjat arbeta där.

Vad är din idé om fulländad lycka?
Lugn och ro i själen. 

Har du haft en riktigt dålig drogupplevelse?
Ja tyvärr, ofrivilligt. 
Men det hände som tur var inget allvarligt. Personen som la något i min öl ville troligtvis inte skada mig bara känna makt. 
Det var inte något som gjorde mig avslappnad, tvärtemot!. 
En annan gång var mitt eget misstag. 
Jag hade druckit för mycket och ville bara ta ett bloss av en joint för att jag älskar doften, men jag tål det inte alls så det blev svart men folk var omkring mig så jag fick hjälp. 
Droger funkar inte för mig eftersom att jag vill ha kontroll och så har jag inte behovet överhuvud taget för mera inspiration eller komma närmare mina känslor, det är tillräckligt som det är.




Foto: Charlotte Eugenié

Vilken är din största fobi?
Har ingen.

Vilken är din favoritsvordom?
”what the fuck?!” 
På något sätt känns det inte lika fult att svära på engelska.

Vad är din största rädsla?
Att min älskade pojkvän skall dö.

Vad ogillar du i din personlighet?
Att jag grubblar för mycket och att jag är otroligt klumpig. 
Kan bli riktigt förbannad på mig själv när jag har sönder något.




Foto: Charlotte Eugenié

Vad är din bild av total misär?
Ett liv utan natur och att min frihet skulle tas ifrån mig!

Vad ogillar du i andras personlighet?
Ouppmärksamhet. Vassa armbågar. Intrigenta kvinnor. 
Det är otroligt ocharmigt och ofta humoristiskt!

Vilken levande människa beundrar du mest?
Såg ett program på DR om kvinnor som kämpar vid fronten mot Daesh/ ISIS. 
De förbereder sig för att rädda andra kvinnor som hålls tillfånga som sexslavar. 
De kvinnorna och alla andra kvinnor som fått ta de hårdaste slagen i alla krig, de som lappat ihop ett land.

Vad anser du vara en människas mest överskattade egenskap?
Något i stil med överlägsenhet. Vi vet ju alla att den personen antagligen är totalt osäker och inte bivit älskad som barn och allt det där. 
Det biter liksom inte på mig.

Vad gillar du allra minst med ditt utseende?
Att folk påpekar att jag ser yngre ut än jag är. 
Det är ok när jag närmar mig 60 men just nu känns det som en nackdel då jag tror det påverkar arbetet, att folk inte tror jag har erfarenhet och pondus. 
Folk måste sluta döma för snabbt. 
De kan ju öva på att intressera sig lite mer för andra.




Foto: Charlotte Eugenié

Vilken levande människa ogillar du mest?
Just nu är det svårt att inte tänka Donald Trump. 
Speciellt då jag bor i Mexico och är kvinna.

Vilken är din största motgång i livet?
Skolgången. Det var värsta åren i mitt liv. 
Gymnasiet var bättre för där lärde jag mig fotografi och jag var för första gången i mitt liv bland de bästa i klassen. 
Det var ju inte jag som var fel utan jag var bara på fel plats med fel människor. 
Skolan är INTE för alla.

Vilken bok har betytt mest för dig?
Inte riktigt någon. 
Jag läser inte då jag är allt för rastlös och tankarna vandrar iväg. 
Jag önskar dock ofta att jag hade ro till det.

Det konstigaste stället du vaknat upp på?
Ett riktigt obehagligt motell I Kenya, på väg till en fotoexpedition i djungeln. 
Runt omkring stod unga flickor och sålde sig. 
Jag sov med en kniv under kudden den natten. Från ett filmiskt perspektiv var det otroligt "ful-vackert" skum belysning, mount Kenyas snöiga topp vid horisonten.




Foto: Charlotte Eugenié

Om du skulle dö och komma tillbaka som någon annan. Vem skulle det vara?
Marie Antoinette bara för en vecka. 
Minus halshuggning.

Var skulle du helst av allt bo?
På Österlen, vid en av de Mexikanska kusterna och ett litet palats i Rajasthan.

Vad värdesätter du mest hos dina vänner?
Ärlighet och att de alltid lyssnar.

Hur skulle du vilja dö?
I sömnen, riktigt gammal, i naturen omringad av familj och vänner.

Vad är din största extravagans?
Det måste vara mitt val av mat. 
Hade jag haft råd hade jag bara valt det absolut bästa, för mig men viktigast för djuren. ”Starving artist” finns inte, hellre håliga kläder.




Foto: Charlotte Eugenié

När ljuger du?
Jag kan inte ljuga. Jag är för ärlig och rädd att göra folk illa. 
Dock talar jag inte alltid 100% sanning till min familj om div situationer som ekonomi osv, jag vill inte göra någon orolig. 

Vilken är ditt favorityrke?
Min största dröm som liten var att bli veterinär. 
Fotografyrket älskar och hatar jag varannan dag.

Vad är ditt motto?
Livet är för kort för att inte kasta sig ut på okänt vatten. 
Förlåt dig själv.




Foto: Charlotte Eugenié

Nämn några saker du gör när ingen ser dig?
Tar danspauser runt i lägenheten när jag jobbar vid datorn. 

Ångrar du något i livet?
Japp, varje gång jag inte lyssnar på min intuition, det händer ofta för jag kan inte tro att det eller den människan skulle kunna göra så.

Tack så mycket för hjälpen Charlotte och God Jul och Gott Nytt år!
Hälsa familjen så gott.
Charlottes hemsida.

Nu är det bara en lucka kvar och den finner du såklart imorgon på julaftonen.
Håll utkik, den här kalendern tappar inte tempo, tvärtom,  jag lovar!




Foto: Charlotte Eugenié

Okej, här kommer bilden jag skrev om i början av inlägget.
Nikki och Charlotte i båten för länge sedan.


2 kommentarer:

Unknown sa...

Elsker den pige ,som er brevet lidt dansk !!!!
Ole

Lars D sa...

Mmmm, fin tjej.
/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden