söndag 4 december 2016

Söndagen


Helgen har såklart rusat fram den också.
I fredags hade vi julfest på kontoret och den började tidigt och slutade sent.
Sådär som det ska vara.
Lag 1 (inte mitt lag) vann vår femkamp som Emma Larsson och Sara Johari så fint satt ihop.
Jag är glad för den där kvällen, det var himla mysigt och massor med skratt.
Annars, eller fram till festen började var det rätt stressigt den där dagen även om jag hann äta en fin lunch med Ola Torkelsson.
Mycket energi.

När jag jobbade som bildchef på Sydsvenskan så fick jag äran att gå flera olika kurser för att bli en bättre ledare.
Nåja, det var inte bara jag utan det var alltid ett större gäng som de kostade på fina kurser.
Under en period fick jag gå en längre kurs som var återkommande som vi kallade "kycklingkurs" för blivande eller nya chefer.
Där hade vi den stora möjligheten att en dag få lyssna till Eva Hamilton (då VD på SVT), jag minns att jag gillade henne.
Nu läser jag om henne på Resumé, du kan också göra det om du vill.
Här.

Jag läser också om ETC som satsar på att komma ut fem dagar i veckan i Göteborg.
På många sätt känns det spännande tycker jag, läs om det du också.
Här gör du det.

För någon vecka sedan bloggade jag om en duktig kollega som mailade mig i fredags och tyckte jag behandlat henne lite felaktigt. Det gjorde mig lite fundersam och så tog jag bort inlägget.
Om jag nu skulle ha förolämpat eller kränkt någon så känns det ju inte bra alls.
Men när jag tänker på det så är det nog första inlägget som jag raderar på 9 år.

---------------

Idag har jag också fått den stora äran att filma en konsert i Trelleborg och bilden till det här inlägget är en skärmdump från den filmen som jag nu sitter och tankar över till den som ska ha den.
Den oklippta versionen och det tar inte mindre än 7 timmar ...

Imorgon är det jag som tar tåget tillsammans med Jörgen Johansson till Hamburg för att fortsätta filmen om honom och hans fötter.
Det blir himla fint och jag läser hans reportage i Skånska Dagbladet, gör det du också.
Här.

Nu ska jag se till att göra annat och packa ihop inför morgondagen.
Du kan väl hänga med i julkalendern förresten? Publiceras varje dag klockan 06:00 och det finns massor med spännande fotografer kvar såklart!



Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden