lördag 9 juni 2012

Årets paddkramare


Igår på fredagen blev vi lite förvånade när Peter Nielsen och Karin Hartley kom ner till bildredaktionen och delade ut "årets paddkramare" till Hussein-El Alawi. 
Jag började nästan gråta.
Sånt här gillar jag, att vi berömmer varandra istället för att kasta knivar i ryggen på varandra.
Det är nattredaktionen som delar ut det här priset och dom delade också ut "Årets puffskrivare" och "Årets deadline" till två skribenter. Fint så.

Jag tror dom kan ha fått inspiration från bildredaktionens "Årets guldkamera" som jag själv snodde från GP som för många år sedan delade ut "Årets guldrulle" till någon på redaktionen.

Så fint att dom uppskattar det Hussein gör för paddan och hela tidningen. Det gör mig ännu gladare.
Han är så värd alla utmärkelser.
Såhär löd nomineringen:

Bildspel, film, ljudfiler och andra ingridienser. han matar paddan så frekvent att även den mest svårflörtade nattredigerare blir varm i hjärtat när extraportionerna trillar in.
Därför utser nattredaktionen Hussein El-Alawi till Årets paddkramare.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden