torsdag 7 juni 2012

Lite stökigt























































Nu har det varit lite stökigt ett par dagar här. Full fart kan man säga. I tisdags var det jobb hela dagen och det var då jag hoppade in på desken och det var rätt mycket att göra. Den dagen avslutades med sommarfest nere i hamnen för hela tidningen.
Igår onsdag var det jag som var i Köpenhamn hela dagen och träffade ett gäng kreativa kvinnor på en designbyrå.
Yes, det var inspiration det. Härligt.

Hade jag fått som jag velat hade jag idag varit på väg till Oslo för en stor friidrottstävling men tidningen tog beslutet att det inte skulle göras. Lite surt, det är fint att vara med i racet lite innan OS.
Att förbereda sig och träffa lite folk som ska dit och tävla, det har man så igen sen under själva OS:et.
Nu ska jag istället ta ett porträtt idag på en kvinna.

Jag tycker Lisa Thanner skriver fint i tidningen FOTO. Har du av någon anledning inte läst dom, gör det.

Per-Anders Jörgensen har startat en egen mattidning med sin fru Lotta.
Köp den och se fotografisk precision och noggrannhet.
Det är ju otroligt vad man kan göra med några kockar och lite mat.
Men mest tror jag det handlar om ett grymt intresse. Det är grejen oftast.
Hade Per-Anders varit intresserad av båtar hade Sverige haft en grym båttidning.
På engelska.
Gå till pressbyrån och köp den. Den heter FOOL.
Har du förresten sett den där restaurang-dokumentären jag tipsade om?
Per-Anders har varit där två gånger.
Såklart.


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden