tisdag 20 juli 2010

1994-11-06



I mitten av 90-talet var min vanligaste destination Baltikum. Tror jag.
Estland, Lettland och Litauen.
Dök det upp en resa kunde jag lätt säga:
- Jag hittar där!
Vi kom till en fabrik. Sömnad var verksamheten och uppdraget var att se hur personalen (bara kvinnor) hade det.
Åhléns hade börja sälja lakan för hur mycket som helst och de gjordes i den här fabriken.
Satin hette det helt nya tyget fick jag veta. Med nytt menar jag för fotografen som var utsänd.
Jag alltså.
Vi visades runt och vilka miljöer det fanns men det var otroligt svårt att fotografera eftersom någon drog i en hela hela tiden.
Jag fick inte jobba klart och miljöerna hade jag gärna gått runt i flera timmar.
Det fick jag dock veta att det inte var aktuellt. Snabbt skulle det gå och jag plåtade mer eller mindre släpandes runt den enorma fabriken.
Köpte lite lakan mest för att man skulle. 18 kronor för ett set. Kollade senare på Åhléns och dom gjorde vinst på dom där lakanen, det kan jag lova.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden