torsdag 22 juli 2010

2001-01-30



Jag har alltid värmeljus med mig när jag reser. Bra att ha på rummet. Går att fixa mysigt på vilket skithotell som helst.
Här var jag i Litauen och detta är ett kärnkraftverk som vi besökte. Hotellet jag bodde på var tveksamt om det räckte med värmeljus om du förstår vad jag menar. Men jag tände upp och fixade så mysigt jag bara kunde.
Men grejen med hotellen i öst är att dom alltid har så många gardiner. Alltid något slöjliknande som svajar runt och den här gången lyckades en av de här gardinerna flacka över ett av värmeljusen och branden var igång.
Jag bodde på nionde våningen. Branden var ett faktum.
I öst har man också alltid en "fin" loppfilt som ligger på sängen och den blev en bra brandfilt i det här läget. Branden var snabbt släckt. Vi tog tåget vidare till S:t Petersburg och på stationen köpte vi en flaska vodka med en fin gubbe på etiketten. Han höll en stor fisk i handen, nästa lika stor som honom själv.
8 kr kostade den och läsken 10 kr på tåget. Det blev en fin resa norrut.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden