söndag 18 juli 2010

Födelsedag


Foto: Jörgen Johansson

Mina vänner Tobbe och Hanna var här igår och besökte mig. Hanna fyllde år och vi gick ut och firade henne med en mycket god middag. På vägen hem stötte vi på Jörgen Johansson och Matso Pamucina. Två duktiga fotografer som stod och svalkade sig på Møllan i Malmö. Jörgen har varit i Indien och har precis bloggat om ett av jobben han gjorde i Varanasi.
Jag har lånat en av bilderna här ovan. Tänkte att jag skulle säga något om hans bilder men det var svårt att komma på det där rätta ordet för det.
- Vilka fina bilder från Indien.
Fina liksom...vet inte.
Vi hoppade ordvalen och känslan för mig vara bara att bilderna är "Jörgenbra" och så hade vi en diskussion om vart jobbet ska ta vägen. Spännande. Han är duktig den där killen.

1 kommentar:

Jörgen Johansson sa...

Tack Lars!
Vårt möte i fredags har fått mig att fundera mycket på materialet. Bra!
Vi får väl se hur det slutar :)

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden