tisdag 20 juli 2010

1995-10-31



På nittiotalet gjorde vi här på Sydsvenskan många reportage som vi kallade "en timme på" och så skickade vi ut alla och lite till på ett ställe i en timme.
Vi började med "En timme i Eslöv" och alla fotografer var där. Vi hyrde också in alla vi kunde komma på. Alla skulle fotografera mellan, låt oss säga 11-12 och sen var det slut med det. Vi var på Kastrup senare, Lunds universitet, Öresund, en MFF match och allt vad det var. Här är jag på operation på sjukhuset och jag hade som sagt 1 timma på mig.
Först böt vi om ( jag och reportern) och sen visades vi runt för att snabbt skapa oss en bild av operation och vilken operation vi skulle vara på.
Läkaren som hjälpte oss öppnade dörrar och berättade vad det var som pågick.
- Struma!
- Blindtarm!
- Hemorrojder!
Det sista tror jag var hans specialare för dit ville han ha in oss. Det låg en kvinna i 30-40 års åldern i någon halvrolig stol med hela rumpan i vädret.
- Kom, sa han. Kom ska ni se.
Javisst, kvinnan var helt vid medvetande och läkaren förklarade sig att vi var från tidningen men fann sig nog inte.
Hon sa inget och vi stod i dörren och sa att nej, tack jag tror vi går vidare.
Läkaren lutade sig in över och sa:
- Oj, oj, oj vad mycke du har, innan han lämnade kvinnan.
Vi hamnade på en hjärtoperation där vi stannade och det är väldigt spännande på kroppen.
Otroligt spännande att få vara med och kirurgen hann visa mig som visade lite extra intresse vad allt var och jag fick känna och peta jag också.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden