onsdag 21 juli 2010

2004-12-05



Innan julen 2004 skickades jag ner till Gambia för att göra ett reportage om den omvända sexindustrin.
Kvinnor som köper män alltså. Det reportaget var snabbt avverkat kan man nog säga för de manliga prostituerade hängde som klasar på stränderna och deras kunder likaså.
Vi hann göra lite mer av den där resan. Jag var på brottning och försökte komma in på en jordnötsfabrik av något slag men det var inte säsong fick jag veta. Reportern Katia kände dessutom en man i Gambia som vi var hemma hos och denna bilden är tagen i hans kvarter. Gambia var otroligt svårt att fotografera i och jag jobbade från höften i 4-5 dagar innan vi kom hem till mannen i det här kvarteret som gjorde att jag kunde fotografera som vanligt. Så skönt det kändes minns jag. Mannen som bjöd på middag hos en av sina fruar (ja, han hade fyra) bara skrattade över min lycka. Han bjöd på middag och musik eftersom han var lärare i Kora tror jag det heter. Vi träffade också en tjej från Höör som heter Sousou och du kan lätt lyssna på hennes spelande här.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden