tisdag 27 juli 2010

Hugo Åbergs 2



Jag tänkte att jags kulle montera (igen) på det här travet. Det är så svårt att få till en bild för bilen kör snabbt och hästarna är dyra och låt mig säga att det inte haglar av platser att sätta fast kameran på heller.
Idag blev det i startbilens ovankant för där var det lätt.
Sen åkte jag med under starten och det är fräckt hur nära hästarna kommer. Deras läppar frustar precis framför en.
Men den känslan är svår att fånga på bild för då är hästarna förbi så att säga.
Här nedan ser du mig själv när jag testtrycker.

3 kommentarer:

Joel Marklund sa...

Var det inte Jan Delden eller Jan Düsing som hade monterat en kamera på ryggen på kusken eller om det var i bakvagnen? Kommer ihåg bilden, svartvit. Vet dock inte om det är mer svårövertalat idag bland hästfolket.

Tycker din bild blev bra i alla fall!

Lars D sa...

Jo, Jan Delden var det men jag vet inte om det var en montering eller om han satt med kameran i handen på startbilen. Lite mer action i den om jag minns rätt.
Tack i alla fall.

/LarsD

johan sa...

Gjorde själv trav för några veckor sedan och var sjukt sugen på att montera en kamera eller åka med startbilen. Men det verkade omöjligt att få göra nåt sånt.
Kul att du gjorde det, och bra blev det.

Tänkte också på Deldens bild, och det jag hört är att kusken tryckte av bilden med trådutlösare. Kameran satt bak på en kusks sulky. Men jag vet inte om det stämmmer. Tror det var Per Lindström som berättade det.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden