lördag 17 mars 2012

ÅB 2


Foto: Håkan Röjder/Sydsvenskan

Jag öppnade starkt igår med att ta hem 2 stycken guld i dom två första klasserna.
Sveriges bästa bildspel och Sveriges bästa bild/er i humorklassen.
2 stora statyetter fick jag med mig också. Så härligt och så glad jag blir.
Jag hade ju lovat blogga eftersom priserna bubblade upp men eftersom jag fick en sån där start så glömde jag bort det.
Sunt kanske.

Tiden har rusat fram det sista dygnet och jag får nog säga att jag är lite mör idag.
Styrelsemöte under dagen och från 15 igår fredag så var det alltså prisutdelning och bankett.
Allt flöt på fint och Jenny Leyman och Torbjörn Andersson som hållit i alla trådar har lagt ner ett hästjobb och gjort det så fint.
Skandal var dock att Moriskan som var inhyrd för att fixa kalaset sket ner sig fullständigt.
Maten kom inte och det var på tok för lite och inga riktiga fördrinkar som det var beställt.
Bland annat.
Tydligen så fick kocken sparken under kvällen och gick in i köket och välte ett bord med porslin på så det dundrade ut i festlokalen.
Svårt att förutse att det ska vara så.

På bilden ovan så ser du ju mig när jag tar emot ett av mina priser av Pernilla Månsson Colt på scenen i Malmö.
Är du riktigt sugen på att se prisutdelningen så tittar du med lätthet här på Bengt Arvidsons film från det hela.

Jag blir också så himla glad att vi på Sydsvenskan kan vara med och kriga om lite priser.
Det här året slog vi dessutom rekord i priser genom tiderna.
Mina duktiga kollegor Åsa Sjöström och Kalle Melander tog hem 3 priser och jag 2.
Fem för oss och enligt professor Lindström är vi med det näst bäst i Sverige om vi ser till antal priser.
Hurra för oss, jag blir riktigt glad för det.
På bilden längst ner ser du mig och Åsa och Kalle missade tyvärr hela grejen för han är i Kina.
DN var dom stora vinnarna det här året.

Här kan du se mitt bildspel som jag fick priset för.


Här kan du se Amy Johanssons som fick silver för sitt.


Roger Turesson fick ett brons i samma klass och det ser du med lätthet här.
Använd lösenordet: linslus33

Här kan du se hela listan på dom som vann igår. Är du självupptagen, men det kanske inte gäller dig i det här fallet så ser du att "Årets Humorpris" inte finns med.
Synd, jag fick ju det och har bevis.

Ja, det var det. Nu är det vardag igen. Roligt som bara den att få pris men sen rullar allt på igen.
Såklart.


Foto: Håkan Röjder/Sydsvenskan

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden