torsdag 22 mars 2012

Nåt för dom som väntar


Foto: Joel Marklund/Bildbyrån

Det är torsdag och solen skiner där ute. Det rullar på rätt bra det hela tycker jag.
Skulle vilja spela in ett snack men hör och häpna så är jag lite förkyld efter ÅB helgen.
Väntar till det lagt sig lite så kanske det låter lite friskare så att säga.
Dialekten kan jag ju inte göra något åt.

Idag är det full fart egentligen. På eftermiddagen ska jag och Åsa Sjöström hyllas frö våra priser.
Kalle Melander med såklart men han är i Kina så han kan inte komma.
Duktiga redigeraren Karin Sandqvist som fått ett pris i en annan tävling ska också hyllas.
Vi gör så på Sydsvenskan. Ses i fiket och så brukar pristagarna få lite blommor och någon present med men det är inget jag förväntar mig, jag bara säger hur det brukar vara.
Vi får se i eftermiddag.

Senare idag, eller mer ikväll så ska vi ses i PFK södras styrelse.
Vi måste träffas innan årsmötet vi håller nästa vecka. Dessutom var det ju vi som arrangerade ÅB det här året.
Festen och prisutdelningen alltså. Från det ska det gås igenom ris och ros och lämna vidare till dom det berör.
Maten tror jag inte vi behöver prata mer om va? Det var ju dessutom svårt för oss att veta att det skulle vara så taskigt.
Jag vill med detta också verkligen göra klart att jag inte tar åt mig någonting av äran, jag har inte gjort något med jobbet.
Det är resten av styrelsen som jobbar hårt.
Tack för det.

Om en vecka har vi årsmöte i södra och då har vi bjudit in Bildbyråns Joel Marklund.
Är du medlem och inte anmält dig, gör det bums tycker jag. Vi bjuder dessutom på mat.
Mail till mig.

Annars kan du läsa detta.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden