lördag 24 mars 2012

Lördag

Visst, det är lördag igen.
Jag ser att mitt räknevärk har passerat 600.000 klick och det är fint det med.
Kul att så många vill läsa det jag skriver ner.
Tack ska ni ha.

I torsdags hade vi ett litet styrelsemöte i PFK södra där vi träffas och pratar av oss lite.
Jag kan inte låta bli att bli lite avundsjuk på Anders Hansson som dagen till ära plockat ut både den nya Canon 5D mark3 och dessutom den nya fujin.
Inte för att jag är tokig i grejer men den där känslan av nya grejer är alltid fint. En nystart på något sätt.
Fujin såg väldigt fin ut och några strå vassare än den jag har.
Eller som Anders sa:
" Nu kan jag nog sälja mina Leica".
Vi får se hur han gör.

Jag var förra veckan på redaktionen av tidningen FOTO dessutom och fick kolla på NIkons nya som jag får för mig heter D4.
Jag är inte intresserad egentligen men satan vilken snabb autofokus den har. Helt sjukt, som kidsen säger.

För länge sedan när jag hade sommarvikariat på Expressen så jobbade även Ulf Berglund där.
Han ringde igår och har roliga grejer på gång tillsammans med en fotograf som heter Johan Bergmark.
Jag kollar in hans sida, gör det du också.

Igår var jag på Gräv 2012 som arrangeras här i Malmö.
Bra arrangemang.
Här läser du om en av debatterna.

Om det här med fototävlingar.

Årets Bild i Finland är klart, du kan läsa mer om det här.



Annars är det som sagt lördag.
Igår bytte jag min idébok till en idélåda.
Rätt ska ju vara rätt. Min kollega Åsa Sjöström använder en väska, det går ju fint det med.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden