fredag 9 mars 2012

Tokyo 15



Fredag kväll i Tokyo. Klockan är sådär halv tio på kvällen och jag har varit ute sedan 07:00 imorse.
Lite seg får jag nog erkänna.
Det har regnat hela dagen och varit riktigt kallt.
Jag fick ett bakslag med det där körkortet. Jag kom dit men dom hade stängt. En snäll dam öppnade ändå och dom 3-4 som var kvar på kontoret engagerade sig i mitt körkort. Vi pratar fredag kväll här.
Dom ville gå hem och jag ville ha mitt japanska körkort.
Glöm det.
Både regeringen och transport-ministeriet skulle godkänna mig på något sätt och att få det fixat en fredag kväll var lite svårare även om dom här lirarna hade kartor vart jag skulle gå.
- Öhh, mitt tåg går 06:00 imorgon, sa jag. Jag tror inte ni hinner fixa detta.
Jag får på något sätt chansa och se hur det går imorgon men det är klart att jag tappade väldigt mycket fart på det.
Tråkigt.


Annars då?
Sushi till lunch. Sushi till middag.
Fint så.
Middagen åt jag på gatan du ser här uppe på bilden.

Nu ska jag försöka sova, jag ska ju som sagt med ett tåg som går 06:00 imorgon bitti.
Jag reser norrut till Sendai. Sist jag var där gjorde Anders Svensson ett frisparksmål i sista sekunden mot Argentina och Sverige var vidare i VM 2002!
Anders sprang åt fel håll eller så var det jag som satt på fel sida så att säga.
Fick tyvärr inte till det där men som jag minns det hade jag själva skottet och hoppande argentinare (i muren) helt okej men glädjen efter var så långt bort det bara gick.
Nu åker jag dit för andra saker. Men jag är väldigt beroende av en bil.
Eller någon som kör mig i min hyrbil i värsta fall. Hur hittar man det en lördagsmorgon?
Det är morgondagens problem det.
Ha en fin fredagskväll där hemma.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden