torsdag 8 mars 2012

Tokyo 10



Jag kan liksom inte sluta fascineras av färdmedel. Kommunala och transporter av människor.
Tokyo har dessutom världens största tunnelbanesystem och här färdas miljoner människor varje dag.
Helt tyst är det. Trångt också.
Jag försöker få till en liten historia om det här.

Något jag har svårt för är sålart att sova också. Nu är klockan 05.05 så jag kan lika gärna bege mig ut i morgonrusningen.
Lätt alltså.

Annars väntar det största fotomuseet/galleriet i Tokyo idag.
Det blir en fin dag, det vet jag.

Nackspärren jag drog på mig dagen jag åkte tycks inte vilja släppa, men är det verkligen något att gnälla över?
Eller blogga om för den delen?
Nej, kanske inte men den finns där så att säga.

Igår vid sushi-rull-bordet hamnade jag bredvid två svenskar.
En man och en kvinna. Han hade klackring. Stor.
Hon klagade. Det såg såååååå äckligt ut allting.

Hasselbladspriset är klart ser jag.

Jag läser "just kids" av Patti Smith.

Jag har bokat en hyrbil. Vi får se hur det går. Vi snackar vänstertrafik och det är inga problem men alla skyltar är ju på japanska.
Det ska bli spännande. jag kör imorgon.
Bilen är liten och jag gissar av japansk sort.
Först snabbtåget några timmar och där ska min lilla bil vänta.
Du får säkert följa med här på bloggen senare tror du inte?

Jag tror jag tar mina nyköpta byxor idag.

Det är fredag vänner, ni hemma går snart och lägger er, jag beger mig ut i myllret av folk.
Kul.

3 kommentarer:

Mikael Söderholm sa...

"Whats new in Tokyo?" - verkar som Du trivs där...

Claes Thureson sa...

Lycka till på resan norrut, du vet att jag följer med spänning vad du kommer att hitta!

Lars D sa...

Jag trivs som fisken i vattnet här borta, det är härligt.
Imorgon hoppas jag det går fint men just nu har jag fått reda på att det är svårt att hyra bil här.
Trots att jag har ett internationellt körkort.
Måste sticka till Japans svar på "Motormännen" direkt.
/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden