måndag 19 mars 2012

Gyllene fotovästen

Under banketten fick ju jag som jag redan skrivit den fina "gyllene fotovästen" av studenterna i Sundsvall.
Jag är mycket glad och stolt för det och jag skrev ju att jag inte riktigt hörde hur nomineringen löd.
Jag får ett mail ifrån Fredrik Jalhed som är rädd att han läste för snabbt eller för lågt.
Nej, nej, nej han och hans kollega gjorde det så fint men det var ju inte riktigt tyst i lokalen så på detta sätt fick jag ju den:-)

Såhär löd nomineringen:

"Genom sitt stora
engagemang och sin enorma entusiasm för bildjournalistik har han kommit att
bli en inspirationskälla för fotografer över hela Sverige.
Han är en pressfotografernas gatekeeper som alltid kämpar för bildens betydelse i media."


Ja, du hör ju. Fatta så glad och stolt jag är.
Tack alla elever i Sundsvall, ni är så duktiga.
Framtiden.
Följ också avgångsklassen som gör sitt slutarbete här.

Är det inte dags att jag kommer upp snart igen och snackar med er?

2 kommentarer:

Jonatan Stålhös sa...

Stort grattis, Lars. Och ja, det vore riktigt kul med ett besök från dig!

Lars D sa...

Tack Jonatan
Jag kommer gärna upp, säg till dina lärare att bjuda in mig så kommer jag direkt:-)
/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden