fredag 30 mars 2012

Det är fredag nu igen



Vilken fredag. Den börjar lite segt efter årsmötet igår.
Jag blev ordförande i PFK södra ett år till. Vi valde in fina Johan Bävman i styrelsen och tackade av Bonny Håkansson efter 14 år.
Vi lyssande till Joel Marklund. Både en väldigt duktig, ambitiös och trevlig man.
Kul.
Vi är ett fint gäng känns det som.

Martin Bogren lanserar sin nya hemsida.

Min vän Jonas Lindkvist låter gladare igen.
Det gör mig också glad, han har en ny energi i rösten.

Jag tänker på min kompis Emil Malmborg. Det gör mig alltid glad.
Jag blir glad att hans sambo Emma Larsson skickades till England.
Jag blir också glad av att läsa att IDK spenderat typ 14 timmar i ett gömsle. Jag vet att han myser där och du får säkert se en bild från det tillfället imorgon här på bloggen.

Imogron åker jag till Blekinge och tittar på utställningen 2 x Frennesson.
Min äldsta och fina vän på Sydsvenskan, Peter Frennesson ställer ut tillsammans med sin pappa Gunnar.
Det blir en riktigt fin utflykt. Jag är redan stolt över Peter som med sin berömda startsträcka nu är i mål med det här projektet.
Kolla gärna ett litet inslag på TV,n här.
Du kan med lätthet spola fram till 6, 50 minuter.
När jag igår snackade med Peter så känner jag eller hör på honom att han har ny blodad tand och fått ny energi.
Sånt smittar alltid av sig till alla runt omkring.
Jag kan bara lyfta på hatten och säga tack Peter för det.

På kvällen träffar jag också Åsa Sjöström och hon berättar om sitt nya projekt och hon känns glad för det.
Peppad på något sätt och det smittar också.
Hatten av och tack och bock.

Jag blir glad att Ulf Berglund känns driven med sitt nya projekt RALF.

För varje dag som går blir jag mer och mer peppad på en grej jag har på gång. Det känns också roligt.
Sa jag förresten att solen skiner där ute?

Alltid lika fint att se Leif Å Anderssson som nyss gick i pension. Jag måste verkligen ta med en låda sushi och åka ut till honom och bjuda på lunch. Jag kan till och med tänka mig en promenad i skogen. Med hunden. Om Leif följer med alltså.

Kanske kommer min vän Torbjörn Jakobsson ner och hälsar på snart.
Otroligt roligt att få se honom. Jag får köpa Amarone.

Jag är nöjd med min idélåda. Känns bättre än boken.

Jag försöker komma ikapp med lite kopiering men det tar tid. Jag måste verkligen bestämma mig.
Lurar på och bara göra det. Bilden ovan till det här inlägget är en bild från Australien.
Det blir lätt i svartvitt, det blir bara så.

Fina Daniel Ekbladh skickar mig alla bilder han tagit än så länge där nere i Indien.
Det är såklart massor och det är svårt för mig att säga något om det men jag blir rörd att han vågar blotta sig så mycket.
Känns som en fin heder på något sätt.
Läser du detta Daniel, fortsätt bara, du har det där. Du är på rätt spår så att säga.
Leta sockervadd. Lek och ha roligt.

Idag när jag var på jobbet så tog jag med mig två rullar film.
Bara för att.

I påsk är det en del fotoutställningar. Mitt tips är att du åker till Sövde och går till äppelmusteriet och kollar Sydsvenskans utställning "Ögonblick". När du ändå är där kan du också köpa dig några flaskor av den finaste äppelmusten.

Det är kul att deklarationen har kommit, känns så vuxet varje år på något sätt.

Frågan är om det inte börjar bli dags för att ta helg.
Jag är glad att träffa så många härliga människor som jag gjorde igår.
Det är bra.

"Det är gott att leva".

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kommer Tobbe? Vad kul. Då måste vi fixa till grillen. /Malin

Anonym sa...

Jag har hela dagen gått runt och känt mig glad. Tack för det kompis och tack alla andra som gör våra pfk-kvällar så där extra sköna / Emil

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden