torsdag 8 mars 2012

Tokyo 8



Du kanske undrar vad jag egentligen gör här i Tokyo?
Det är enkelt. Jag är här på träningsläger kan man säga.
Under min ledighet så hinner jag med några olika läger.
Ett familjeläger, några inspirationsläger och nu är det alltså träningsläger.
Jag är här och tränar ögat och fotograferar så mycket jag vill och orkar.
Det är inte så vanligt för mig för oftast har jag ett konkret uppdrag, vilket jag inte har här.
Jag bara lallar runt och knäpper kan man säga och jag vet inte vad jag kommer använda det till.
Hittar lusten och glädjen igen och så måste ögat ständigt träna.
Se, se och se men också hinna knäppa eller åtminstone göra det.
Det är roligt att vara på träningsläger.
Japan är underbart till just det. Ja, till mycket förresten.
Någonstans tror jag att jag var japan i ett tidigare liv om sådana nu finns.
Ska hinna med ett shoppingläger också innan jag kickar igång det ordentligt på schemat.
Dagens första pass mellan 04:00-10:00 och nu är jag alltså bara hemma på rummet för att tömma minneskorten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skall bli fint när du är tillbaks, saknar samtal om bilder, galna historier, och dig vännen.Var rädd om dig

Jonas sa...

Härligt

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden