söndag 18 mars 2012

Utställningen

Igår, lördag var det också vernissage av Årets Bild-utställningen.
Som jag kan minnas det har det aldrig varit så fint som det här året.
Lokalerna, utskrifterna och det hela höjder det några snäpp helt klart.
Tyvärr har jag inga bilder från det men du får själv gå till Museet i Malmö.

I samband med det var det också juryhearing med juryn.
Det har PFK arrangerat förut och jag minns att vi var 6 stycken i Örebro.
Nu var det succé med runt 30 pers i lokalen.
Det pratades klasser som var lite konstiga och det pratades om varför juryarbetet är så slutet.
Hemligt liksom. Många frågor vändes upp och ner och kvinnodebatten kom också upp och enligt all statistik så var det mycket priser till kvinnor det här året rent %-mässigt med hur många män som tävlar och hur många kvinnor som tävlar.

Ja, lite så.

Årets Bild hittade juryn väldigt snabbt.

Jag vann ju bildspelsklassen som du vet och den har tydligen tagit några kliv upp i kvalité och det är ju inte konstigt alls.
Om du vill så kan du se på världens bästa multimedia här.
Jag blir dock inte sådär väldigt imponerad. Som jag minns det förra året så var det ju hela webb-baserade grejer med ett helt team bakom dom prisade bidragen.
Ja, ja. Kanske vi i Sverige ska texta våra grejer också och vara med även där, jag vet inte.

Gå till museet i Malmö och se dom vinnande bidragen.
Det ser fint ut.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden