söndag 18 mars 2012

Rollerchicks!



För två år sedan giorde jag ett reportage om ett nystartat rollerderby lag här i Malmö.
Det var kul, jag gillar dom där brudarnas attityd på något sätt. Väldigt mycket girl-power.
Här ser du lite bilder från det tillfället. Reportaget blev stort i tidningen och dom fick ett stort intresse från fler deltagare och nu är det massor som sysslar med just den här sporten. Det är roligt.
Nu arrangerar laget som gjort såna framsteg i sin sport så jag tror inte det är sant flera "bouter".
Igår fyllde laget 2 år och London stod som motståndare.
För en månad sedan vann Malmö mot Paris här hemma och jag tänkte jag skulle göra någon slags porträttserie som jag skulle kalla "Rollerchiks" kort och gott.
Men då förra gången hade jag ett helvete att stå där jag ville. Såklart stog jag inte i vägen för spelarna, som hejar glatt och känner igen mig. Jag har gett dom flera bilder som också är med i en fin kalender som dom gjort.

Jag mailade och sa att sådär kan det inte vara, det är ju lättare på ett OS en på rollerderby och då är det väl ändå lite knas.
Publicitet är väl kul antar jag när man håller på med en liten annorlunda sport?

Igår tänkte jag fira mina fina priser i Årets Bild med att fortsätta med mitt lilla projekt.
Lite seg tog jag mig dit för att se matcherna och plåta lite. Trots att jag mailat med dom och skulle såklart få stå där jag ville kördes jag bort innan matchen började.
Trist som fan. Jag får lägga ner det hela och jag tror verkligen inte spelarna stör sig på mig.
Det är dom där "hang-aroundsen" som är problemet som jag stör mig på.



Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden