måndag 12 mars 2012

Tokyo 20



Shit, vad tiden går fort. Nu är det dags att stänga min egen lilla Japan-redaktion.
Sista kvällen nu och jag sitter på rummet och tankar in det sista i mappen ”Japan”.
75 GB blev det till sist så visst har det fotograferats lite.
Så som tanken var.

Flyger hem i morgon och landar också imorgon hemma igen.
Det blir fint det.

Du kan se detta som sista rapporten från Japan även om jag berättar när jag gjort färdigt dom "riktiga" bilderna och små bildspelen så kan du ju kolla på dom.

På fredag är det förresten Årets Bild i Malmö. Om inte Malmö håller på att gå under så kommer Sydsvenskan sända hela arrangemanget live på webben.
Så vill du hänga med på vad som händer på scenen så kan du med lätthet göra det här.

Jag ska försöka ”tagga” mina kort och göra färdigt bilderna så det inte blir liggandes allt för länge.
Jag är ju inte klar med min lilla berättelse från Australien heller så det får bli lite datatid när jag kommer hem igen.

Jag saknar redan Japan, det är något visst med det här landet. Det känns så enkelt och då fattar jag ju ingenting. Här får man också lite, lite känna på utanförskapet. På tunnelbanan är det aldrig någon som sätter sig bredvid mig även om det är enda lediga platsen.
Märkligt men sant och min fördel är ju att jag kan åka härifrån och så är allt som vanligt igen.
Men lite obehagligt ändå.

Ipaden är verkligen min nya kompis på resa.

Jag avslutade dom här sex kvällarna med en sushi såklart.
Passerade också apple-store och en grymt bra fotoboksavdelning på Panco.
Bra sista kväll alltså.

På torsdag är det OS-möte. Igen.

Det är roligt och befriande på något sätt att vara ute och fotografera igen.
Kul.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden