onsdag 16 januari 2013

Årets Bild 1



Här är ett av dom reportage jag skickade in till Årets Bild i år.
Jag åkte till England för egna pengar och ledig tid och gjorde ett reportage på Tough Mudder.
För något år sedan vann jag sport-reportage-klassen med ett liknande jobb.
Den tävlingen hette Tough Guy och jag visste inte när jag mer eller mindre blev inbjuden till den här att det var rätt lika. 
När jag stod där fick jag lite av panik när jag insåg det, det är ju ändå en liten "satsning" att sticka iväg sådär. Men jag tog beslutet att fokusera på leran. 
Ett "hinder" kallas nämligen Mud-mile och det är bilderna du ser här i detta inlägget. 
Till helgen träffas juryn för Årets Bild så nu är det bara att hålla tummarna.

Triathlon, maraton, och andra töntiga lertävlingar är mer stressande än roligt. 
Inte Tough Mudder. 
Det är inte särskilt allvarligt eftersom vi möter dig på mållinjen med en öl, ett skratt, och rock`n`roll.
Det är dumt att ta dig själv på för stort allvar när du täckt av lera.
Det är onödigt att dyka upp på Tough Mudder utan humor.








Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden